Tjoflöjt vad det går!!

Jadå, det blev massa trädgårdshäng igår!! Lite mer fräknar fick jag allt, och ännu mer färg på mina redan bruna händer. Jag ska banne mej ha handskar på mig. Vilgot har nog tyvärr ärvt bruna-händer-syndromet. Och inte får man smörja dem heller. Säger i alla fall de på Apoteket.
Google är en stor favorit hos mig. Eller var. Har faktiskt försökt att undvika det så mycket jag kan. När Vilgot var nyfödd och allt var väldigt nytt och jag ville ha svar fort, så googla jag massor. Big NO alltså! Ni, mum-to-be, skit i Google alltså. Man får kanske bra svar, men för det mesta skrämmer det vara skiten ur en. Tacka vet jag nära vänner, som redan hade barn. Tack Carro. Tack Svägerska. Sunt förnuft är också kanon.

Det jag ville komma fram till med ovan utsvävning var alltså detta, att jag googla, ja, ibland händer det jag trillar det.. Jag googla solkräm till 10 månaders. Och då stod där att ett ämne skulle man undvika, bl.a. Bl.a. Bl.a. ....
Och mycket skit ska man gå på... Och i det stora hela vill jag faktiskt inte ge mitt barn något, som är farligt. Och han ska ju faktiskt inte ligga och sola ännu.
Så vi struntar väl i det, i alla fall för stunden. Tunna kläder, och sunt förnuft!

Lördagen gick i ultrarapid!! Vakna strax innan 07. Träning hann jag med, sedan for vi med släp till Trelleborg för att hämta möbler till trädgården, Tusen tack B och B!! Lite fika, sedan handla trä till Vilgots kommande tallrikshylla. Sedan massa, massa trädgårdshäng. Och snor! Mm, kul! Hoppas det är nått tillfälligt, eller tänder. Ja, snor på Vilgot.
Och lite kinkigt, och mammigt..
Mamma och Rasmus är hos oss, och hockey på tv.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0