Flera dygn med fina vänner!

Det gäller att njuta av de sista dagarna.
Så igår träffa vi Caroline med barn, och idag träffa vi Sofia och Marie med barn.
Dagarna går så himla fort!

Just nu pågår vänja-bebis(?)-vid-att-sova-1-gång!! Idag gick det sådär.
Klart man inte vill sova när kompisarna är här. Så han somnade vid 15, och sov till 17. Mindre lyckat, när han lägger sig vid 19. Men han sover nu.

Jag är rätt så noga med rutiner. Vi alla mår mycket bättre av det.
Vid 18:30 får han gröt. Vi byter blöja. Han får pyjamas. Ibland får han medicin, om han är trång i luftrören.
Sedan borstar vi tänderna, tvättar av oss. Vi går upp, han får snutte och napp. Vi läser en bok. Sedan lägger jag honom i hans säng, sätter i gång speldosan, och nynnar till. Säger jag älskar honom. Och går ner. Sedan somnar han själv, vårt lilla troll. Och vaknar kl 07. (Mallig morsa;)

Att han somnar själv, i sin säng, är på gott och ont. Han har lite tuffare att somna när vi är borta. Men då får han vara uppe längre. MEN, det brukar oftast innebära att han vaknar tidigare, tyvärr!!




Kommentarer
Carro

Jag längtar efter En vän på jobbet 💜

2013-05-23 @ 20:14:16
URL: http://asfsltblomman.blogg.se
ellenojag

Vilka härliga nattrutiner och så bra han sover!!! Ellen var likadan, Hugo är precis tvärtom, vaknar FORTFARANDE på natten och är akut hungrig!!!

2013-05-24 @ 23:15:29
URL: http://ellenojag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0