Barnmat!

Jag är verkligen ingen sådan person som ratar halvfabrikat, eller färdiga barnmatsburkar. Det är för mig smidigt som tusan. Sedan jag blev laktosintolerant, har jag fått börja göra mer från grunden, vilket säkert är betydligt bättre.
Vilgot har fått barnmatsburkar för det mesta. Men jag har mer och mer gjort egen. Så himla svårt är det inte. Och han gillar den.
Idag testa jag mig på att göra kräm.

Kräm

2 dl vatten
2 tsk potatismjöl
1 dl bär, tinade alt. färska
2 tsk socker

Rör ut mjöl i 1/2 dl vatten. Koka upp resterande vatten. Häll i redning,bär och socker. Låt koka en stund. Låt svalna!



Kommentarer
Mamma

Du är duktig mitt hjärta! Somnade Vilgot eller han va med och lagade?

2013-02-15 @ 20:00:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0