Underbart med sol och vår!

Är våren på gång? Jag tror bannemej den är det. Fast jag har fortfarande vinterjacka. vinterjacka och converse. Det klingar kanske inte. Men de andra jackorna kan jag inte knäppa, så då fryser jag lite. Stödstrumpor försöker jag ha varje dag, och Fredrik får knyta mina skor. Men annars är det helt fantastisk att bära på dig Knodden.

Oj vad har hänt sedan sist? Jag har väldigt dåligt minne, så vi försöker memorera vad som hände i helgen åtminstone. I Fredags hyrde vi film, och åt god mat. Jag kunde hålla mig vaken, i alla fall till en film, sedan somna jag nog. Tror jag att jag gjorde. Eller om Fredde spela tv spel, och jag sov bredvid. I lördags var vi i stan, handla korv på Korvhuset, och sedan shoppa vi lite på Entre. Lite till bebis, lite till Fredde, och TROSOR till mig. Hur kul är det att handla trosor?? Bomullstrosor, en strl större än vanligt, och dyrt för vanliga trosor. Nej fy vad trist. Men samtidigt, jag behöver dem. Spetstrosorna skär in i magen, inte så härligt faktiskt. Sedan åt vi lite lunch på BK, och sedan kom Fredde på att vi glömt kaffekokaren på. Så vi snabba oss hem, och ja visst det lukta kaffe i hela huset, men huset stod kvar! Fredrik åkte och handla mat, och jag vila mig lite, tills Lillebror kom och ville vara hos oss, när mamma och Anders storhandla. Vi kolla på bebis saker, och kolla tv. På kvällen såg vi en film till. Jag njuter av varje sekund Fredde är hemma, nu när säsongen är slut. Det är helt underbart att han är hemma så mycket som han är! Även lördagen gick i lugnets tecken.

Söndag städade Fredde hela huset, och jag lagade mat, och bakade. Fredrik fick hjälpa till att baka när han var klar, jag orka helt enkelt inte stå upp längre. Till slut satt jag med det som skulle bli maräng, med skålen i knäet, på pallen i köket. Vi gjorde oss i ordning, sedan var det kalas för Fredde. Vi grilla korv, och hade massa tillbehör. Han fick bra saker, även en del till bebis. Vid 20 lämna de sista, och vi hade en mysig kväll tillsammans. Trött var man i fötter och rygg, men så värt det.

Ny vecka, bara 12 veckor kvar innan Knodden är beräknad. Händer en del framöver, så jag hoppas tiden flyger förbi. Mitten av april börjar min vattengympa med profylax. Vi ska även på vår första föräldrar kurs, och snart är det dags för UL igen. På Tisdag är det dags för glukostest, som jag bävar lite för. Man får inte äta, och jag har svårt att dricka kallt på fastande mage. Men det går säkert jättebra!



Saknar mitt ljusa hår, ska till fantastiska Sophie på Lördag, så jag hoppas på underverk!



Kommentarer
Carro

Känner igen mig. Där på slutet palla jag inte stå upp längre stunder. Ska bli mysigt att träffa er lilla knoddis.

2012-03-27 @ 22:07:19
URL: http://asfaltblomman
Annelie

Jag klöks av allt o har så svårt för att svälja saker så jag var så nervös inför glukostestet men de var hur lätt som helst att få ner! Glöm inte citronen bara!

2012-03-27 @ 23:28:53
Millah - mamma till Amilia ❤

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ha det bra ★ Kram // Millah

2012-03-28 @ 01:20:59
URL: http://millahoman.blogg.se/
A

Man kan ju få dricka det varmt också på glukosbelastningen om det kanske hjälper. Kram

2012-03-28 @ 08:35:40
Bodypalace

Gör gärna ett besök i min kanske lite ovanliga blogg men ack så nyttig. (inget för sånna som inte gillar omklädningsrum)



Fler besökare är inget jag presonligen vinner på. Budskapet är vikigast. Tillsammans kan vi få fler att må bättre och stoppa det som sker att alla ska se ut på ett visst sätt för att accepteras.



Så hoppas denna lilla reklamkommentar är okej, annars får du skälla ut mig så gör jag aldrig om det! =)

2012-03-28 @ 10:12:44
URL: http://bodypalace.blogspot.com
ellenojag

Tyckte Glukosenbelastningen var sjukt äcklig första gången, men när jag gjorde det förra veckan, var det inte alls så farligt!! men som sagt.. glöm inte att ösa i mängder av citron!!!! NÄr barnmorskan var färdig med att hälla i citron, bad jag henne hälla i lika mkt till, och då var det helt okej, faktskt :)

2012-03-29 @ 10:59:03
URL: http://ellenojag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0