Min kropp SKRIKER av hormoner..

Eller så skyller jag bara på det, haha! Har i alla fall börjat märka att jag är mer känslig.
jag har fått order av min sjukgymnast och mammas massör, att jag absolut inte ska dammsuga, och inte heller moppa golven. Men i lördags tyckte jag att jag hade fått nog, Fredrik gjorde inte det direkt när jag bad han, så jag tog tag i dammsugaren, dammsög vårt sovrum, och moppa golvet. Skulle jag gjort det? nej för det skulle jag inte. Fredrik sa till mig, jag fixar. Men jag satte mig ner och tjöt en skvätt. Jag bara grät, för det var så stökigt och äckligt i vårt hus, och jag ville inte ha det så, och jag ville inte ha ont.
Sedan städade han hela huset, eller resterande. Jag satt på soffan. Caroline, Jocke och Alwin kom på lite fika, och sedan åkte vi till Ö&B, för lite shopping. Sedan började dem, sammandragningarna. Bara jag gick en liten bit, så blev magen stenhård. Fika hemma hos Fredriks föräldrar, och blev där på middag. Magen var mest bara stenhård hela tiden, och på Söndag morgon likadant. Då blev jag orolig, och ringde in till KK, men fick order att vila. Så igår låg jag i soffan HELA dagen. Fredde tvättade, och laga mat, tog disken när vi ätit, och jag bara låg.
Nu känns det lite bättre, jag har ont av min foglossning, och det är kanske dags att lyssna på sin kropp, att ta det lugnt. Herrejuses vad rädd jag är om min bebis. Älskade Knodden.

Ni som vet, kan bebis nu, ha en favorit plats i magen? Jag har märkt Knodden ligger till vänster, och putar med gumpen, eller om det nu är huvudet.. Känns som en gump. Är det liksom OK? Hur vet man vad som är ok, och inte ok?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0