MammaKläder

Jag köpte två par byxor rätt så tidigt i graviditeten, eftersom jag tyckte de vanliga spände så. De passa, men de spände. Allt eftersom magen växt, har dessa byxor varit kanon. Jag har även fått låna ett par mamma-leggings, en jeans kjol, ett par svarta och ett par beiga byxor av pappas frus dotter. Sedan har jag tänkt att ovandelar, jag har så mycket tunikor, med extra vidd, så jag bör klara mig. Men även de börjar spänna. Mina skjortor kan jag inte använda, så nu har jag gått på Freddes. Har varit hemma hos mamma och lånat lite tunikor av henne med. Fick köpa mig ett par mamma-tröjor.

Men i alla fall, det jag ville komma till var, trotts de byxor jag själv köpte, och de jag fått låna, så tog jag imorse på mig ett par leggings, jeans wannabe leggings, som jag tyckte hade vidd i sig, Fredde kolla skeptiskt, och fråga snällt, de spänner väl inte? Nej svarade envisa jag. Men nu, nu när jag sitter här på jobb, nu är det lunch, så ångrar jag verkligen att jag tog på dessa. Ja man kan dra dem en bit upp på magen. Men de kasar bara ner, de spänner över min navel som börjat peka utåt, och linnet bara åker upp. Tacka vet jag mamma-kläder! Så skönt att gömma magen, i det stora tyg-partiet som är insytt! Så fram till Juni, (kanske juli) kommer jag bara använda mamma-byxor/leggings. Jag kanske ska fota, hur dumt de sitter?

Jag älskar min mage, och jag älskar bebis som växer i mig. Och jag vet att det är mycket rosa-fluffiga moln, men åh så mysigt, och som jag längtar!



Kommentarer
Malin

Jag använde leggings från H&M hela vägen och min mage blev stoooor på slutet. Billiga är de också, 99 kr. Fanns i svart och grå. Ett litet tips :)

2012-03-07 @ 12:48:36
URL: http://malinfaltz.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0