Vecka 40, och Barnmorskebesök!

Oj, veckan är här, sista veckan innan vi får träffa vår bebis. Förhoppningsvis. Förstföderskor brukar passera due date, så jag är inställd på en juli bebis. Men du får mer än gärna komma nu. Vi vill ha dig på utsidan.

Idag var jag hos barnmorskan och hade lite högt blodtryck. Så nu går jag oroar mig för det. Inte för min egen hälsa, utan för vår bebis. Barnmorskan bad mig hålla koll på diverse symptom, och ja, nu går jag typ och känner efter hela tiden, vilket är SÅ onödigt och tramsigt.

Efter det, fick jag besök av Birgit och Bertil. Åt lunch tillsammans, Bertil fixa vår rabatt, och sedan fick Bertil ett blodsockerfall, såg ut som han krampa. Han har diabetes, och det hade gått lite långt mellan måltiderna. Men efter lite dextrosol och saft, lite mer mat mådde han bra igen. Skönt!

Fick söta gelé hallon, och en midsommar stång. Nu har jag frossat i mini vattenmelon!! Vilar, så blodtrycket går ner!



Kommentarer
Carro

Du var väldigt igång när vi var hos dig också, DU ska bli uppassad, inte tvärt om skäms När får jag skämma bort dig?

2012-06-19 @ 19:50:59
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
ellenojag

Förstår att du längtar, och ja även amningsmaraton har ju sin charm ;) stort lycka till när det är dags, om bebis inte redan har kommit det vill säga!! KRAM

2012-06-24 @ 22:55:06
URL: http://ellenojag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0