Estelle

Var det någon som kunde tro att de skulle döpa sin dotter till Estelle? Silvia och Eva är ju från far- och mormodern. Men var kommer Estelle och Mary ifrån? Någon som vet? Någon som är mer insatt än vad jag är?
Läser massa mamma bloggar, som gråter av lycka för att Estelle äntligen kommit till världen. Alltså mamma bloggar, som väntar barn, som gråter av lycka, av hormoner. Är jag onormal för att jag inte gråter?

Det är himla svårt det här med namn, jag har massa flicknamn jag tycker är fina, och några få pojknamn.
Vi är i alla fall överens att Knodden ska varken heta Glittra, Blinka, Tindra. Det ska vara ett bra namn, och inget på C, för då blir initialerna CP, och det är inte bra. Mycket man ska tänka på när man väljer namn.
Jag heter Elisabeth, och det heter halva min släkt med, så blir det en tös, så får tösen ärva det namnet. Men egentligen vill jag inte det. Utan då kan jag hellre tänka mig Elise, som är en variant av Elisabeth.


Nu är det inte långt kvar till Ullared, och jag kan knappt bärga mig. Så mycket jag ska försöka köpa på mig.

Ha en skön fredag. Ikväll blir det chokladpudding med grädde och bär.

Förresten - Ni experter. Hur mycket växer magen per vecka nu? Jag går in i vecka 24 på Söndag. Nyfiken!



Kommentarer
ellenojag

Jag gråter då inte heller ;)

2012-02-24 @ 12:37:28
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Styvis

Klart namn om det blir en pojke - ZIGGE !



Min mage har växt bara lite senaste tiden men det är mest av semlor & lösgodis :-)



2012-02-24 @ 15:50:23
Stina

Tyckte Estelle var skitfint! :)

Klart du inte är onormal...!!

2012-02-24 @ 18:17:33
URL: http://stinolino.wordpress.com
Elisabet den första !

Bryt inte trenden , Elisabet är ett fint namn.Välj inga namn som stavas konstigt , tänk på "Knodden" i framtiden så namnet ej behöver bokstaveras varje gång . Kramisar B. o. B.

2012-02-25 @ 10:55:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0