Tjolahopp tjolahej, vilken mys röd-måndag!!

Idag var vi uppe i bra tid, eller det är jag i alla fall varje dag. Vardag som helg. Håller ju på att kissa på mig runt 6 snåret, och kan väldigt sällan somna om. Det regna när vi vakna, så efter en snabb frukost, var det på med regnkläder. Fick låna Freddes byxor, mina gick inte över magen ;-). Rasmus skulle spela match, fy vad kallt det var. Men blöta blev vi i alla fall inte. De spela lika, och Rasmus som är målvakt, precis som hans stora favorit, Storebror Marcus, tog han på sig förlusten och var inte sådär nöjd. Men det är ju inte målvaktens fel alltid, vet jag ju själv. Hade en kort period i mina yngre år, där även jag försökte fånga bollar mellan två vita stolpar.

Väl hemma igen, började jag tvätta och Fredde gjorde varm choklad. Skulle åkt inom jobb, var min tanke, men frusen och trött, valde jag stanna hemma. Det var inget tvunget, så jag väljer att komma tidigare imorgon. Funkar precis lika bra.

Så vi har haft en väldigt lugn och mysig måndag, precis som vår katt har vi även vilat middag. Nu däremot är hon ute i regnet, och har bara varit inne för lite mat. Jätte kul att golvet är moppat, och hon kommer in våt, och snart har vi tassar i hela huset. Städade igår, nedanvåningen, tog bara 5 timmar med paus för mysig foglossning, lite mat pauser, och tryck nedåt. Galet att det är drygt 10 veckor kvar. Längtan efter Knodden är stor.






Kommentarer
carro

Men hallå....du skulle ju inte städa tösasnöre

2012-04-10 @ 20:00:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0