Tillfällig PAUS!

Det har varit ett par omtumlande dagar må jag säga. Jag avskyr egentligen när andra bloggare/bloggerskor inte kan outa sig, och säga vad som hänt, men med respekt till min familj, så känner jag att jag inte kan outa detta, outa vad som hänt vår familj. Allt har ordnat sig till det bästa, och jag har på väldigt länge känt att där faktiskt finns kärlek i min familj. Mamma, pappa, bror och syster. Att vi faktiskt älskar varandra, fast vi är otroligt dåliga på att visa det. Att vi visar vår oro i skrik, istället i för kramar, men att när det faktiskt gäller så är vi en familj. En splittrad sådan, men ändå en familj, som är där. Som finns där. Vilket för mig känns helt underbart!

Och så är det, det här med minnet! Jisses, vad jag inte minns vad jag gjort. Men jag passade Eric en dag. Jag var nere hos farmor och farfar en kväll, mös med dem, sydde upp byxor - ja sånt måste man göra när man är större om rumpan, än man är lång. Fredde var ute med jobb. Sedan hade han hockey hela helgen, så då fick jag försöka underhålla mig själv. Så i lördags åt jag frukost hemma hos mamma, gick en promenad, städade huset. Vilade middag. Ha. tant varning. Sedan kom Fredde hem, och då handlade vi. Sedan kom mamma, anders och Rasmus på middag. Rasmus stannade över natten, och blev hämtad strax innan 9 på söndagen. Vid 11 kom Madde med barn, och vi hade en rolig, lugn förmiddag, med promenad, lunch och lite kaffe och äpple mojs till det. På kvällen tittade jag, Carro, Jocke och Alwin på Fredde som hade match. 19 min satt Alwin stilla, koncentrerad. Sedan var det inte kul längre, vilket jag kan förstå, Fredde blev utvisad 2 ggr på samma match liksom. När hände det senast? Inte under "min tid" i alla fall.

Måndagen därpå fick jag tag i pensel och målade vår entre. Hela kvällen. Ska målas 1 ggn till. Sedan fick vi klättra på grannens tak, med grannen. Var tvungen att ringa på, tack och lov var de vakna. Jobbigt. Vi jagade vår katt, på taket, igen !! Denna gång, inte vårt tak, ingen aning hur hon kom upp där. Nu har hon fått vara inne i 2 dagar. Så kan vi ju inte ha det. Fredde kan inte klättra runt på grannarnas tak sådär. Idag ska hon till veterinären. Fredde får ta hand om det. För under tiden ska vårt hus värderas. Bara för jag vill veta, om allt slit och tid, och pengar vi lagt ner, har gjort nytta. Och det är ju bra om man kan göra nått åt lånen. Spännande!






Kommentarer
Stina

Usch..tråkigt när det händer hemskheter men hoppas det är bra igen!



Spännande med värderingen! Har ni renoverat mycket? Vält väggar och så?

2011-09-23 @ 09:33:01
URL: http://stinolino.wordpress.com
Stina

Ok.. Ja marknaden är väldigt tyst just nu.. Det tog ett tag för oss att sälja lägenheten!



Vi ska välta en vägg, byta golv, bredspackla väggar, trappan och så småningom köket tror jag! :)

2011-09-23 @ 12:53:54
URL: http://stinolino.wordpress.Com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0