Volvo v50 vs Emma 1-0

I Tisdags när jag var på jakt efter lunch, och det slutade med Sushi, inträffade följande,

Jag kör från Combitrans med vår Volvo. Jag parkerar. Jag lägger på pengar. Jag lägger lapp i rutan. Jag låser bilen. Jag köper sushi. Betalar min sushi. Öppnar bilen. Sätter i nyckeln. INTE ETT SKIT HÄNDER! Bilen är död. Jag kan nu inte heller låsa bilen. Den är död. Jag kan inte flytta bak sätet. ( elektrisk stol )
Jag ringer min svärfar i panik, som inte har någon bil, för den är på verkstad. Jag ringer Fredrik. Också i panik.
Vet inte var denna panik kommer ifrån. Men denna bara kommer. Jag sitter på en parkering, i Rörsjöstaden, där parkerings vakterna patrullerar titt som tätt, det kostar 15 kr i timman, och svetten den lackar. Tårarna sprutar.
Fredrik svarar, jag jobbar. Varpå jag gråter ännu mer, och svarar, jag jobbar väl för fan med. Kom och hämta mig. Efter mycket om och men lånar han mammas bil, och kommer och hämtar mig. Hans kram var guld värd. Fast jag putade bort honom. Jag var så arg,och ledsen och HATADE vår Volvo. Skit bil. Varför ska den krascha när jag kör den. Alltid. Eller det är så det känns i alla fall. Bilmekanikern kom. Tack gode gud för vi känner en sådan.

Tog med sig vår bil, och vi åkte till jobb. Hela min lunch och lite till gick åt att sitta i vår skit Volvo. Det var bara glapp i batteriet. Så jag hämtade hem den samma kväll. Men gaaaaaaa !!! 1-0 till Volvo V50 !!

 



Kommentarer
i min lilla lilla värld

hihih Tack.. Den prickiga klänningen kommer från HM. Förra årets =)

2011-05-28 @ 09:43:38
URL: http://saratilling.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0