Homeopat

Som ni så säkert alla vet, har jag väldiga problem med min mage, och jag har varit hos X antal läkare, och gjort trevliga och mindre trevliga undersökningar. Jag är så trött på att läkare inte tror mig, jag är trött på att de säger att jag är stressad. Att 30% av Sveriges befolkning är stressade, bara gilla läget. Det räcker inte för mig. Jag mår trotts allt inte bra. Och jag vill ha hjälp. Hjälp ingen verkar kunna ge mig känns det som.
Efter en mindre trevlig undersökning konstatera de IBS, och jag har även fått diagnos, Laktosintolerant. Trotts detta mår jag inte bra. Och i hopp om att må bättre, kommer jag nu pröva allt. Och nästa steg, i förhoppningsvis rätt riktning, boka jag tid hos en homeopat, som min kompis mamma sa var bra.
 
Så i Fredags var det dags.
Efter 1,5 timme fick jag konstaterat följande; jag har svamp i magen, jag får inte äta nått med vitt mjöl, jag får inte dricka alkohol i någon form, jag saknar både det ena och andra. Jag får inte äta något med socker, och jag ska sluta oroa mig. Jag ska upprepa ett mantra 15 x 3 ggr / dagligen.
Jag får lov att äta ingefära, jag får äta ris, grytor, mycket fisk.

Jag är glad jag gick dit, och jag hoppas, och håller tummarna att detta går vägen. Egentligen vet jag ju att dricka coca.cola varje dag inte är bra, jag vet en köttbit gör mig tung i magen, och alkohol ska vi inte prata om. Men att få prata med någon kändes bra.

Så det var min lilla hemlis. Inte så kul, men ja. Nu har jag berättat!



Kommentarer
Malin

Oj jävlar! Men du ta det nu lugnt och försök lägga om kosten helt och uteslut alkohol till en början för att se om det blir bättre. Och ingen oro :)

2011-05-23 @ 13:32:45
URL: http://www.malins.org
Louise

Vad skönt att du fått lite svar, även fast det måste vara jobbigt med destriktoner!

2011-05-23 @ 15:43:19
URL: http://lojse.blogg.se/
Caroline

Man får söka alla vägar :) förstår hur du känner, funderar också över om det verkligen är stress som orsakar allt detta. Kram!

2011-05-23 @ 17:29:04
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
Caroline

Jag mår bättre generellt kan man väl säga. Inolaxol har gjort susen men det är ingen mirakelmedicin. Jag får tänka jätte mycket på vad jag äter och när jag äter för att må bra. Som homepaten rekommenderade äter ungefär jag sen ett bra tag tillbaka och märker skillnad men ibland blir livet lite för tråkigt och man vill unna sig det goda och då får man betala. Det är ju olika hur mycket fiber man tål men rågbröd om du inte har testat det är bra eftersom det innehåller surdeg och inte vanlig jäst.

Märker också att rutiner är A och O, så det är en utmaning när man arbetar obekväma arbetstider.

Ha en fin dag och kram på dig och magen :)

2011-05-24 @ 11:01:01
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
carro

Oh my, du får inte äta ngt alls längre...



Jag bjuder på ett glas vatten imorgon :)

2011-05-24 @ 14:04:05
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Marie

Vad heter homeopaten du varit hos, hade också velat pröva nåt sånt då jag oxå har jättemycket problem med magen. Fick du nåt medel mot allt detta eller homeopaten sa bara vad du ska äta och inte äta?

Hoppas du blir bättre!

2011-05-27 @ 17:14:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0