Nostalgi

Häromdagen hade jag ett roligt samtal med min kollega. Vi kom till att prata om våra kläder och hur vi såg ut förr, varpå jag då minns min Robyn frisyr. Min idol var Robyn. Jag klippte av mitt hår, och tyckte jag blev skit cool. Jag kom hem till pappa, och jag minns det så väl, att jag var så himla glad, och tyckte jag blev så fin, och skulle visa pappa, som satt på toa, jag drog upp dörren, och sa pappa; " Titta". Och det som kom ur hans mun var: NÄÄÄ vad har du gjort?! Helt förkrossad blev jag. Pappa minns än idag denna gång, och grämer sig var gång det kommer på tal. Nu diksuterar vi ju inte denna händelse speciellt ofta, men det har hänt, och pappa skäms nått väldigt över det. Ja Robyn frisyr. Och jag tyckte jag var så fin. Jisses. Jag såg förjävlig ut. Hade typ baby hullet kvar om kinderna, och usch jag var inte alls fin. Vi kom även till att prata om de jazzbyxor man använde, som man även hade en kjol över, och att man sprättade upp sina jeans nere vid anklarna, sydde i annat tyg, och fick vad vi tyckte, skit häftiga byxor. Jisses som har sett ut! Buffalo skor var också en av mina favoriter.
Jag ska se om jag kan plocka fram några foto...



Kommentarer
Mollan

PLocka fram bilder :) Dunjackan var ju också het :) haha

2011-03-02 @ 16:37:20
URL: http://www.malins.org
Mad

Ohhh vilka minnen detta inlägget frambringade Emma =) Penta style..hahaha..



Kommer gärna till Vellinge snart. När du har tid? Bättre väder?



Kan berätta när vi ses..KRAM

2011-03-03 @ 10:29:44
URL: http://mamamad.se
Caroline

Hahaha skrattade gott åt dessa minnen! :)

2011-03-03 @ 15:19:34
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
Erika

Haha jag döööör vilket roligt inlägg! PRECIS sån stil hade jag med. De där hemska jazzbyxorna hade jag förträngt :)



Vet att jag kommenterar ett väldigt gammalt inlägg men jag har plöjt igenom din blogg från början :) Du skriver både intressant och roligt! Kram.

2011-12-26 @ 13:46:27
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0