Utemöbler

När snön försvann började jag och Fredde diskutera vad vi skulle ha för utemöbler. Jag ville ha trämöbler, gärna en soffa. Och jag fick väl mer eller mindre min vilja igenom ganska så kvickt. Freddes bror är pappaledig och hade ständig koll på blocket. Vi kände inte riktigt för att lägga flera tusen på ett par utemöbler, då annat var så mycket viktigare. Så en dag hyrde min svärfar ett släp, jag och min svåger och Fredde körde en bit utanför lund, och handlade ett par orangea möbler. Ja de var inte så vackra, men jag såg de som vita och ville ha dem. Så för ynka 500 kr fick vi bord, med två stolar och en soffa. Sedan blev detta mitt lilla projekt. Det skulle bli vitt. Och innan dess skulle det slipas, och grundas, och målas och målas och målas. Ja jisses vad den andre färgen trängde igenom.
Ett tag var jag så less på det, så jag kände för att köpa andra. Men nu är jag ganska glad att jag tränade upp mitt tålamod. Än är jag inte färdig, behövs en gång till... Men då det är varmt, och man gärna vill sitta ute, så är de på plats, oavsett om de är klara eller ej. FInt blev det !!

Före;

Efter;



Kommentarer
Madelaine

Köpte ni dem i åkarp?

2011-06-07 @ 22:21:58
URL: http:// mamamad.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0