Förvaring

När vi köpte detta hus, så la vi inte riktigt märke till om det fanns förvaring eller ej. Och efter ha packat upp X antal flyttkartonger insåg vi att här fanns ZERO förvaring !!
Vi hade sådan tur, att i samma veva flyttade Freddes bror till en lägenhet, som absolut hade tänkt på förvaring. Detta resulterade i att de hade flera garderober över. Till min förtjusning fick vi tre st, som var för höga. Så nu har de legat i vårt lilla sovrum där uppe. Det sovrum som vi har till skit typ. Och samlat damm.
Men så en dag fick vi en bra ide. Att vi sågar dessa tre garderober på mitten, så får vi tre st i vårt sovrum och tre st i det andra lilla sovrummet. Så i helgen kom svärfar med såg, och på ett naffs hade vi 6 st garderober. Med hjälp av nyinköpt bänkskiva på Ikea, blev det kanon. Sväljer mycket, och tar ingen plats. Dörrarna blev lite kantstötta av både flytt och sågning, så min tanke är att vi ska tapetsera dörrarna. I vårt sovrum hade jag tänkt blommor, det här romantiska i blått och rosa. Och i det andra rummet blir det mörkblåa stjärnor.



När vi ändå gjorde Ikea, passade jag på att köpa nya lakan, det behövdes. När jag hade tvättat dem, och torktummlat dem, och skulle bädda nytt, hade påslakanet inga öppna öron. Är det fler än jag som tycker det är skit jobbigt?



Kommentarer
Caroline

fan va snyggt, smart ide. tack för den. kram kram

2011-06-07 @ 20:33:51
URL: http://www.rarelady.se
Carro

Du är ett geni!!

2011-06-08 @ 20:23:41
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Annelie

Jag brukar sprätta, hatar när de inte är hål för jag HATAR när de blir för mkt löst tyg där uppe

2011-06-10 @ 15:21:16
URL: http://liveandlooove.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0