www.gouteva.se

En av de saker vi gjorde på möhippan var en blomsbinderikurs hos Anna Gouteva på Davidhallstorg.
Fantastisk människa, och så vacker butik hon har !! Så är Ni i stan, så tycker jag Ni ska besöka hennes butik.
Under vårat lilla besök på två timmar, fick vi lära oss vad en bukett var, vad en dekoration var och arrangemang.
Vi fick lära oss namn på blommor, såsom latin och deras smeknamn. ;) Vi fick göra vars en bukett, bunden i en spiral. Shit, det såg så lätt ut, men det var det inte. Men A. Gouteva sa bara, Ha attityd !! Så till slut så gick det.
Vi fick även göra en dekoration, med hortensia och papaver. Vilken inspiration man fick!! Så det är verkligen värt ett besök !!



Kommentarer
Mad

Är han? Jag kan inte se det alls..



Kul med blommor! Jag saknar när jag jobbade som florist!

2011-07-13 @ 09:54:14
URL: http://mamamad.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0