Vecka 1 - Invägning

OK! För att jag verkligen ska ge järnet nu, ska jag 1 gång i veckan väga mig hos Caroline, hon bor bara i gatan.
För måste jag väga mig, inför någon annan, så anstränger jag mig mer. Låter kanske knepigt, men så är jag.
Jag ska säga nej till godsaker, och jag ska banne mej inte må så här mer.
Så idag var det invägning. Ha i åtanke att jag är 1,57 lång. Mmm, har hänt jag blivit kallad dvärg. Snart växer min 8 åriga bror om mig. Yeah ! I alla fall, nu är det korten på borden !!!


Start vikt: 66,3 kg
Delmål: 60 kg ( gärna till den 20/8, då ska våra vänner gifta sig)
Mål : 55 kg

Jag har blivit mätt och vägd, och allt det där, genom företags hälsan och bör ligga på en vikt mellan 48-58 kg. Så ja 55 kg verkar ok!

Idag har jag även joggat intervaller kan man väl kalla det, och gjort följande övningar med min fantastiska sambo. Jag vet jag har en sambo som älskar träning, och verkligen brinner för det. Och hjälper mig mer än gärna. Jag är bara så lat, och blir istället bara arg när han pushar mig. Men idag gick det riktigt bra.

3 x 10 armhävningar
3 x 10 sit-ups
3 x 3 hopp övning - vet inte vad det heter ;)



Inte mer marängsviss för Emma på ett tag !!!




Kommentarer
emilie berndt

vi får stöta varandra =) lycka till.. synd att ni ska på bröllop den 20/8 hade gärna haft er på vårat med kram

2011-07-18 @ 22:46:54
Malin

Om du bara bestämmer dig kommer du klara det ;) Jag har min invägning imorgon, puhhhh.. Vi får pusha varandra :)

2011-07-19 @ 09:49:35
URL: http://www.malins.org
i min lilla lilla värld

Bra där. Kämpa på!

2011-07-19 @ 12:55:23
URL: http://saratilling.se
carro

GO GO GO !! jag blir också peppad av detta!! Tjohooo...vi får snackas mer på lördag, sitta mitt över bordet från varandra och bara vara äkligt peppade :) Gillar du räksallad?

2011-07-19 @ 18:02:46
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
carro

hmm..undra om räkor var en av alla dina grejer du inte får äta! Jag vill inte vara en dålli kompis som inte kommer ihåg...

Blir liiiite rädd att tänka att du ska väga 10 kg mindre än du gör nu....guuu ...kommer inte bli ngt kvar av dig!!! Känns på ngt vis bra när någon säger så eller hur? Man är inte så tjock som man tror kanske :)

2011-07-19 @ 18:04:25
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0