CocaCola

CocaCola är min stora last. Jag har väl aldrig sett mig själv som beroende. Men nu när min tandläkare och min homeopat bad mig sluta dricka cocacola för mitt eget bästa, tänkte jag. Vad lätt. Eller hur liksoM!?
Det är det verkligen inte. Eller det var det inte. Första veckan drömde jag typ om cocacola alltid. Men nu dricker jag på Lördagar. Om vi då bortser från i Tisdags ( men det kändes som lördag ;) Och igår, då jag höll på somna på jobb. Märklig känsla jag hade i kroppen igår förresten. Var helt matt. Så coca var ett måste.
Men annars har jag försökt hålla mig till PepsiMax och bara dricka lördagar. Tänderna mår nog bättre. Hoppas jag. Magen, ja den mår som den mår. Och det är min vardag. Min sambo tror vissa stunder att jag vill ha ont i magen. Jag blir ganska förbannad då. Precis som jag vill ha ont i magen. Nåja, jag försöker slå bort den kommentaren, biter ihopa, och kämpar vidare med bra kost. Ja vissa dagar, kan jag inte motstå vitt bröd. Vissa dagar orkar jag bara inte röra på mig. Jag älskar godis och kakor , och chips, och allt sånt jag inte BÖR äta. Men vissa dagar vill man vara få vara. Bara få vara.

Igår somnade jag 19:15. Skulle vila till 20:00 hade jag tänkt. Det var CSI Miami på 9:an. Men när klockan ringde, kunde jag knappt öppna ögonen. Så vid 21,30 åt jag en piggelin, och sedan somna jag igen. Vakna 06,45 imorse.
Så jag har med andra ord sovit i nästan 12 timmar. Jag var trotts det trött i morse.
Ikväll. Vad händer ikväll? Ska man försöka sig på att springa en runda? Jag måste ju trotts allt vara fit nästa sommar, när det är Vårruset!! Haha!



Kommentarer
Marie

Usch Emma, jag förstår precis hur det är med maten..om bara magen hade kunnat vara normal så man hade kunnat äta precis vad man ville!

2011-07-07 @ 19:55:37
Carro

Cola är fienden ! Jag har också varit skitsugen på godis och chips senaste veckan. Men man får snällt hålla sig i volangerna och avstå ! Särskilt när man tryckte din goda kaka sist :)

2011-07-07 @ 22:20:18
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Micke Skribent

Besök gärna en ny blogg som öppnat och som tar upp hur skadligt spannmålet egentligen är.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0