KontrollFreak

Då lägger vi till ett ord i listan på vad som sammanfattar Emma. Kan inte säga att jag ser så ljust på det hela.
Latmask är väl inget man stoltserar med, men dock inget jag döljer. Surgris är om det inte ännu värre än det förra. Och idag tar vi ordet KontrollFreak. Jag vill ha koll. Stenkoll på allt. Har jag inte det, blir jag sur. Eller sur är kanske inte rätt ord, utan jag blir bara upprörd. Kan bli väldigt irriterad. Min svärfar har fått känna på Emma Kontroll freak ett par gånger. Under vår renovering var väl inte jag så där kanon nöjd och glad alltid. Men jag vill bara att allt ska bli bra. Sker nått, ska jag få veta vad som sker. Jag vill det ska bli bra. Jag vill ha kontroll. Och ännu är inte vår renovering klar. Så än kan fröken kontroll freak komma och hälsa på.

Igår blev det inte alls som jag planerat. Jag åkte hem. Jag lagade mat. Jag somnade. Det var inte planerat.
Men jag var helt utslagen. Knoppa till 30 min, för att vakna när Fredde ringde. Somna senare om utan problem vid läggdags. Så det blev inget slipande, spacklande och tömma grovkök. Det blev mest bara äta och sova.

Idag var det boxning igen, men Caroline kunde inte. Och nu tänker Ni säkert; Varför tränar inte du då själv?!
Men det ska jag berätta för Er. Jag kommer inte ner. Ska jag ta en buss är jag inte nere i tid. Så för att kompensera min icke träning, hoppade jag av uppe vid Vanningen och gick hem. Så en 30 min promenad idag får räcka.

Idag skulle jag kunna göra det som jag inte gjorde igår. Men är lika trött idag. Imorgon är Fredde ledig från träningen och då blir det Ikea, Bauhaus och en himla massa slipande. Imorgon kommer det hända grejor.

För att göra min blogg mer rolig, bjuder jag härmed på lite bilder. Gamla. Men bilder!


 



 

 



Kommentarer
Caroline

Du är duktig, men det blir bättre nästa vecka med träningen;-) kram

2011-01-19 @ 20:44:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0