Gam

Min katt är en gam!! Hon äter hela tiden! Jag förstår inte det riktigt. Hon steriliserades för mer än 6 månader sedan, och jag räknade med att hon skulle öka i vikt pga det, men har sett ut som vanligt. Givetvis har hon vuxit från unge till katt. Men nu, när vi flyttat till huset, så trodde vi först att det var för hon har så mycket mer yta att springa och leka på. För hon äter verkligen hela tiden. Kan sätta sig vid sin skål, och titta på en, Hallå får jag inte mer?! Fast man gett henne mat för en 30 min sen. Så igår prassla hon ute i grovköket, och jag tänkte vad håller du på med?! Ute i grovköket finner jag Saga med huvudet i kattmat påsen, upptuggad av henne själv. Yeah liksom!!! Så nu får jag gömma maten! Är det någon som vet varför en katt helt plötsligt blir tokig i mat ??



Kommentarer
Carro

Ibland så vill de tjocka till sig inför parningssesången i mars ! Kan vara det....lite tidigt kanske. Men våra hanar blir ju helt galna i mars...ska vara ute hela tiden....markerar varenda liten träpinne i trädgården...+ att de går ner mkt i vikt.

2011-01-05 @ 12:59:54
Annelie

Jag fick en sån stor plasttunna i djuraffären sist jag köpte mat. Bra!

2011-01-05 @ 20:05:17
URL: http://liveandlooove.blogspot.com
carro

Ush vad läskig jag låter där uppe.....låter som jag tror jag vet allt om katter....bor i en sunkig etta och röker under fläkten och har MASSA katter.

2011-01-06 @ 22:07:11
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0