Tapetserare

Hur kommer man fram till att man vill bli tapetserare? För jag kan inte förstå alls hur man vill klä om möbler. Jag har börjat klä om en gungstol jag har ärvt. Och vilket jobb. Jag har blåsor i händerna, jag har ont i nacken, jag har ont i knäna, jag får ligga i alla möjliga ställningar, och mitt tålamod testat. Jag sa till Fredrik, den lär inte bli klar i år. Men jag har kommit en bit på vägen, allt tyg är nästan borta, jag har bara det på armstödet kvar. Så ett litet projekt är det allt. Så här såg den ut innan förvandligen;



Försök se förbi all röra runt om, det är pappa som renoverar sitt badrum ;)

Hur den blir, får jag återkomma med, och jag hoppas det blir i år!

 

Helgen har annars gått fort som bara den. I fredags blev det som jag tänkt, vin. Farmor hade köpt rosèvin till mig, så jag drack en flaska för mig själv. Vi åt god mat, och jag var hemma strax efter midnatt. Ungefär då kom även min andra hälft hem, och vi somna gott. I lördags bakade jag scones till frukost. Scones med smör och marmelad är något av det bästa jag vet. Illa var det att vi inte hade marmelad hemma, men det fick gå med smör.

Mamma, Anders och Rasmus kom och fikade, och senare blev det en tur mot Mobilia. Vilka nötter till medtrafikanter man har. Mer eller mindre kaos på parkeringen. Väl inne på Intersport, ställde jag mig i kö, och då tränger en dam sig före mig i kön. Och nej det är inte ok. Så jag öppna munnen, och berättade fint och vänligt att jag visst då var före, och hon backa. Senare på kvällen var det 8 års kalas för min lillebror, och Melodifestivalen.

Jag säger varje år att jag inte ska kolla på det mer, men gång på gång sitter jag ändå och kollar. Och det var samma sak i år, jag var tvungen att se det, och jag tyckte inte bidragen var så bra. Danny var bra, Jenny Silver var bra, klänningen var inte bra.

Söndag, matchfri söndag! Lycka. Tänk att få spendera hela söndagen med bästa, finaste Fredrik!! En dag helt och hållet tillsammans. Vi fixade och donade hemma, och avslutade det hela med godis och en bra film.

Godis = Halsbränna dagen efter. Dagen efter, Idag, Måndag. Jobb. Ikväll är det träning!!



Kommentarer
Carro

Har hänt mycket under din helg!Urtjusig gungstol... vad blir det för tyg då?



Scones är en av mina favoriter också! Äter det sällan dock...men det har ju sina orsaker :)

2011-02-07 @ 15:46:21
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Sofie

Wow vilken häftig gungstol! Jag kan tänka mig att det är världens jobb med att klä om den men det kommer vara värt det! Kul att se resultatet!



Skriver också för att tacka för din fina kommentar hos mig som jag fick förra veckan. Jag blev jätteglad av att läsa att du gillar min blogg! =)



Kramar o lycka till med stolen..;)

2011-02-08 @ 15:18:05
URL: http://litendelavmig.se
Annas inspiration

Superfin,

hoppas du orkar göra den klar ;-)



ha en bra dag!

2011-02-10 @ 11:49:49
URL: http://annasinspiration.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0