Helgen som vart...

I Fredags blev det den efterlängtade Sushin med Rosè vin, hemma hos Carro. Det blev bara hon och jag, de andra fick ändrade planer, och Fredde fick vara med på ett hörn. Han åt dock bara, och gick sedan hem för att spela tv spel. I Lördags blev det lite ändrade planer även för oss. Barnvakten hade fått maginfluensa så Alwin fick följa med ut och äta. Efter maten åkte vi hem till Carro och Jocke, drack kaffe och åt kladdekaka. Efter det fortsatte vi med vinet, och det blev en tidig kväll. Under dagen hade vi först varit och kollat på Rasmus som spelade hockey match, vinst med 7-2, sedan ett besök på Coop Bygg, som sålde ut det mesta, då affären upphör. Fynda en trädgårdsslang, och lite annat smått och gott. Ett litet hej besök hos svärmor och svärfar, och sedan försökte jag vila upp mig, få magen inte alls var i form. Typiskt en kväll som den. Fick lite panik, och ångest för planerna blev ändrade, och vipps skulle vi dricka drink inne i stan innan middagen, och jag blev fjantig och grät och hade mig. Något som bara skulle vara roligt, blev för mig bara kaos. Men väl inne på Fridays, och jag hade fått lite sprit i kroppen, kunde jag slappna av. Varför har jag blivit så fjantig? Kvällen var trotts mitt utbrott helt underbar och mysig.
I söndags kom svärfar, och ytterligare en sak blev klar i vårt grovkök. Jo då, någon dag så. Som jag redan nämt fick jag klätt om gungstolen. Vi möblerade om i kontoret, och jag hann vila middag. Fredde lagade mat, och vi hyrde film. Illamåendet kom krypande under kvällen, men det sov jag bort. Något som jag dock aldrig har lyckats sova bort är magknipen. Och idag är det ingen höjdare alls. Vilket kan få mig att bli så ledsen. Jag som har haft ett par härlig dagar, med mild magont.. Ja det löser sig.

Något annat jag grämt mig över är en svart fläck i hallen. Jag vågar inte gå in mer i detalj förrän en som vet har kollat- Men jag är väldigt ledsen, upprörd och arg, och ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga!


Kommentarer
Caroline

Ja, den där dumma magen påverkar en ibland alldeles för mycket men som tur kommer det ljusa dagar men när det e som värst så ser man bara till hur dåligt allt känns just då.... tänk om vi kunde trolla bort dessa magar! :)

2011-02-28 @ 21:53:55
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0