Ljuvliga lördag!

Började med att Saga väckte mig runt 09... Just då var hon ett kattakräk! Hon fattade inte vinken, när jag hade puttat ner henne från sängen 10 ggr ungefär. Nej hon hoppar upp en elfte gång, hon hade som mission att få mig upp ur sängen. Men hon skulle inte vinna. Det är lördag, och så vitt jag vet, har jag inga barn, och har ingen att anpassa mig efter, jo kanske Fredrik, men han sov också. Så nej jag tänkte inte ge med mig. Saga räffsa under täcket, retades, och drog klorna lite lätt på mina ben. Hon buffa mig i huvudet, och ja det är hur gulligt som helst. Om man nu inte vill sova. Vilket jag ville. Till slut såg jag ingen annan utväg, om jag nu skulle få sova lite till, än att stänga ut henne, från sovrummet. Vilken kanon ide. Då hoppa hon på dörren, hoppa upp i mina halsband, som hänger på dörren, enbart för hon inte ska leka med dem, så ja, då väckte hon även Fredrik. Som snällt tog henne, och jag fick sova, eller i alla fall ligga och njuta av denna ljuvliga lördag!

Åt en mysig frukost, och vid halv tolv åkte jag till frissan. Jag är i mig själv blond, väldigt blond. Men efter alla hårfärger jag har haft under alla år, så är det numera bara råttfärgat. Jag är sugen på att bli blond, men håret orkar inte med det. Och jag vill gärna ha hår. Och jag tycker det är skit häftigt med rött. Så idag blev det rött!! Coolt!



Ikväll ska vi bara ta det lugnt, försöka grilla om regnet håller sig borta !! Hoppas Ni har lika ljuvlig Lördag som vi!





Kommentarer
Caroline - Det ljuva livet i söder

Blev jätte fint! Här lagas det hamburgare. Ha en mysig kväll! Kramar

2011-08-13 @ 19:00:54
URL: http://detljuvalivetisoder.wordpress.com
B. o. B.

Vilken ljuvlig katt Du har. Även vi har grillat och utan regn. "KRAMISAR."

2011-08-13 @ 19:25:25
grannen

Fint håret blev

2011-08-13 @ 23:00:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0