Idag är det is

I alla fall för min sambo. Idag börjar säsongen rulla igång, och jag är hockey änka i allra högsta grad. Idag sa jag till mina kollegor på jobb, att jag bara skulle hem och lägga mig, för tant röd gör sig lite påmind. Jag utlämnade det där med tant röd, för de manliga delarna av mina kollegor. Det roliga är, att vi är 4 st tjejer, just nu i alla fall, då Carro är mammaledig, och vi har alla tant röd samtidigt. Så Ni kan tänka Er hur mycket vi gnabbas. Men vi har trotts det väldigt roligt ihopa! Jag är i alla fall väldigt lätt retlig, och känner mig väldigt trött. Men istället så har jag lagat mat, jag har vikt tvätt, jag har tagit disk, jag har tvättat 2 maskiner tvätt, och hängt tvätt. Jag har tagit lite mer disk. Jag har fått besök av fiskbilen, som försökte sälja på mig 2 kg lax. Jag tackade fint nej. Sedan ringde det på dörren ännu en gång, då kom vår kassör förbi, och skulle ge oss en blomma, som "välkommen till oss ". Lite sent, då vi snart bott här i 1 år. Men jag visste inte han hade glömt det, och hade inte vetat det heller, om han själv inte sagt det så. Det var fint. Så den gesten kommer ligga på mig som ordförande, och våra grannar är nyinflyttade, så jag traskade över med en blomma och lite info om oss. Men de var inte hemma. Så jag får försöka igen imorgon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0