En vecka sprang iväg...

Idag är det fredag, förra fredagen hade jag lagt vinet på kylning, och invänta Fredde, för att fira att vi hade semester. Det har gått en hel vecka på vår semester redan. Vi har inte gjort så jätte mycket. I måndags sov vi länge, eller jag gjorde. Fredde åkte och lämnade in vår bil på reparation, så den är i gott skick, eftersom vi nu ska sälja den. Vi är sugna på en liten mindre bil, och tittar efter en golf. Sedan ska vi ha en bil till, en liten söt sak, för två bilar behövs verkligen. Eftersom jag och Fredde nu denna säsong kommer träna på samma dagar, så är två bilar den bästa lösningen.

Sedan har jag banne mej svårt att minnas vad vi sedan gjorde hela måndagen.... Fredde tränade på kvällen i alla fall. Tiden där emellan.. ja vad gjorde vi då?! Visst ja, jag hade möte med vår kassör/ vice ordförande i vår förening. Gick igenom hur ett möte ska hållas, eftersom nästa onsdag ska jag hålla i mitt första möte! Nervöst!

I Onsdags  hämtade vi upp Carro, och åkte förbi kommunen, lämnade in bygglovsansökan. Ja vi ska bara måla om huset. Men vill man ha en annan färg en vit, brun, orange, mörk grön, rosa eller baby blå behöver man söka.  Vi vill ha grått. Hoppas det går fort bara.

Sedan körde vi in till festivalen, där vi mötte upp Jocke som hade lunch. Åt på Louisiana, och sedan strosa vi runt lite. Jag gillar inte festivalen alls, och fick mest panik. Så vi lämnade festivalen rätt fort, och gick loss på Svågertorp. Biltema, Rusta, Jysk, ArkenZoo fick lite av våra pengar. Jag följde sedan med Carro och hämtade Alwin på dagis.


Dagen innan, tisdag passade vi Eric, vi handla på coop, grillade hamburgare, läste väldigt många böcker, men Max med pottan, och Lilla Anna var poppis. Han somnade snällt i min fam n, och vi åt godis framför Fångarna på Fortet! Efter det var det Berg Flyttar In, och hon var hos Robert Gustavsson. Jisses vad jag är lik han, i alla fall med alla hans fix ideèr. Stänga och slänga flera ggr, och städ manin, ja det var som han pratade om mig!


Igår hämtade vi hem vår bil, lämna mina svärföräldrars bil, handla ytterbelysning, och betalade färgen till huset. Sedan åkte vi och vaccinera vår katt. Hon var inte alls nöjd, och var på riktigt dåligt humör. Jag och Fredde diskuterade det i morse. Det är ingen som kan tro att hon är så snäll och mysig, för hon är så himla arg mot andra. På kvällen grillade vi och hyrde film. Efter 2 cider somnade jag, och såg på halva, av den andra filmen.

Idag hämtade vi Rasmus på skolan, och gick ner tioll Björns och fika. Marcus kom rullande på vägen, så han hängde med oss. Sedan gick vi alla hem här, och Rasmus sålde jultidningar. Killarna satte upp en tavllist, och nu ska jag bara få tummen ur, och måla nått häftigt. Vet bara inte vad för färg jag ska använda, för jag vill typ bara slänga på färgen, på nått vis. Ja vi får se.


 

 


Nu har Fredde åkt till träning, och jag tror banne mej att en flaska vin får åka in i kylen även denna Fredag. Har ju trotts allt en vecka till kvar på vår semester ! WIiii!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0