Emma goes Ullared...

Igår var det äntligen dags för vår Ullared Tur. Så himla passande att det var 25 års fest dagen innan. Eller inte. Men festen var väldigt trevlig, men tråkigt att vi behövde lämna redan vid 23 snåret. Kände att jag var tvungen att få sova några timmar, innan trippen till Ullared. Så klart kunde jag inte sova, eftersom jag kände att jag var tvungen till det. Slutade väl med att jag sov sådär 2 timmar drygt.
I alla fall, Ullared fick besök av 6 härliga tjejer, inkl mig själv kl 08:15 igår morse. Då hade vi varit på vägarna sedan 05:30. Ingen kö, tack gode gud! Sist jag var där, fick jag stå i kö i 3 timmar, bara in, så jag var en aning nervös. Väl inne fann jag mina disktrasor !! Köp nr 1, Disktrasor !! Check !! Nu har jag så jag klarar mig i alla fall ett halv år. Sedan blev det lite tröjor till Fredde. Kläder till Freddes brors barn. Det blev ett par byxor till Rasmus, och sedan handla jag nån tunika till mig själv. Nån tröja, underkläder, PIPPI tröja, som jag inviger idag !!



Därefter handla jag handdukar, servetter, bakformar, skålar, väggord. En löpare, nya grytlappar. Ja, jag fick med mig en del, och minns knappt allt jag köpte. När klockan var 09,30 kände jag mig färdig. Vid ingången hade vi bestämt att ses 12:00, för lunch. Jag kände paniken komma krypande att när jag vid halvtio redan hade gått igenom varuhuset. Så jag hakade på Caroline. Så det blev att jag la tillbaka, jag tog det igen, jag la tillbaka något annat. Osv osv. Klockan blev 12:00, och jag åt torr kotlettrad. Sedan handla vi lite till, ramar till vårt foto kollage.

Det blev varken någon kakburk, för det var inte fina på riktigt, det blev heller inget ljushus, eftersom det var större än vad jag trodde. Tavlorna var mini små,och det passar inte alls hemma hos oss. Men jag fick med mig så mycket annat fint hem, så jag är nöjd. Nästa tur får bli när vi har barn. Jag tror det lönar sig mer då. För mig var det en rolig tur med fina vänner !!

Väl hemma hade Fredde fixat och donat, och ikväll ska han kolla sten med svärfar, och jag ska göra vid naglarna, och sedan boxas !!



Kommentarer
carro

Oj vad du handlat :) vad skoj att det blev lyckat...

2011-04-18 @ 18:07:29
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Annelie

Åh vad fin pippitröja!

2011-04-30 @ 16:57:42
URL: http://liveandlooove.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0