Flyttstäda, och är numera officiellt inneboende hos svärmor och svärfar!

Igår gick flyttlasset. Flyttfirman kom klockan 8,00 och var klara redan 9.30.
Imponerad var jag. Fredrik med. De tog 3 lådor åt gången, på RYGGEN!! Sedan var där lite annat som skulle bo hos min pappa en månad, sedan var där lite som skulle slängas, lite som skulle till kolonin, och ganska mycket som skulle hem till vårt tillfälliga hem, hos svärmor och svärfar. Så man är lite mör i benen.

Men det var ingen sovmorgon idag heller, utan det var till att ställa klockan, och frukosten var serverad. Ska man ha sådan lyx i en månad? Har jag sagt att jag är otroligt tacksam för mina svärföräldrar? De är till och med så gulliga, så de låter oss sova i deras sängar, och de sover i tältsängarna. Vi har fyllt deras hem med grejor, och visst det är lite trång här och var, men jag trivs. Och det är på bestämd tid, så detta kommer gå jätte bra.

Frågade min svärfar hur han hade tänkt med mat och så, för jag ville inte bara bli uppassade i en månad, utan jag vill gärna vara med och laga mat nån dag, eller storhandla, eller ja bidra med det vi kan bidra med.
Vi kom överens om att vi skulle handla tillsammans, men att han ska laga mat, var dag! Fantastiskt.

I vilket fall, när frukosten var uppäten åkte vi till lägenheten, där svärfar hade varit sedan kl 8,00, två timmar innan oss och putsat fönster. Caroline kom, och min farmor kom. Det tog mindre än 2 timmar, och jag är även tacksam för att de finns, och att ville hjälpa mig. Farmor åkte hem till farfar och Caroline och jag tog en liten biltur till Toftanäs, där tydligen inte Skopunkten låg längre?! Sedan vidare mot Ekohallen, och Skopunkten. Där tydligen inte Donken låg längre?! Blev inga skor, hade tappat linsen, såg knappt vart jag tittade och ja för mycket folk.

Mot Lockarp och Donken. Senare hem, kändes konstigt att bara gå in genom dörren med egna nycklar, när man är van vid att ringa på. Har precis blivit serverad middag, tog ingen disk, och jag njuter av livet. Fredrik är iväg, och kommer nog hem ganska sent. Men jag börjar så smått hitta min plats här hemma. Fast än vågar jag inte gå i skåpen....

Imorgon är det jobb, och Zumba!!



Kommentarer
Caroline

Tack själv vännen, kul o hjälpa till:) tack för glassen. kul att du börjar skriva i din blogg:P kramar

2010-09-26 @ 21:54:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0