Tulleri tullera...

Idag har jag varit på tullsemenarie hela dagen. Wiiiii! Många tankar hann dyka upp innan dagen var slut. Först och främst undrar jag, när man är stockholmare, säger man >Websida då istället för hemsida? Det sa i alla fall dessa stockholmare som höll i de 3 föreläsningar jag var på. Sedan undrar jag om lila är en färg som är rätt för hösten, då ca 50 % av de i rummet klädde sig i denna färg?!

Om jag då skulle ta upp de tankar om tull, skatt, frihandelsavtal, om AEO certifiering, och de 9200 tillstånd som ska förnyas, skulle ni troligtvis bara bli utråkade.

Så vi bytar snabbt ämne, och går över till den hockey match som idag utspelade sig i Malmö Arena.
Jag hade dejt med mina två brödrar, som hämta upp mig strax innan 18, handlade lite mat, sprang med Rasmus på toa, och njöt av härlig hockey. Så här kul hade vi :


Av bilden att döma, ser det ut som vi hade skit trist, och som mamma undrade efter mitt mms, "  Är Rasmus ledsen?" Han var inte ledsen då, han var heller inte sur då. Men sedan blev han sur på mig då jag inte köpte en flagga till honom. Men man kan inte få allt, och ja han är bortskämd av mig, men det finns gränser. De flaggor som såldes likna inget som man kunde förknippa med mif, så nej jag köpte ingen sådan till honom. Erbjöd honom att betala en mössa. Men då stod sötnöten med armarna i kors, och var sur på mig!
Fick skjuts av rally kungen lillebror Marcus, och fick kaffe och mackor när jag kom hem.
Pusta ut då jag fick ett sms att de var hemma, då Marcus kör som han snott bilen ibland!



Kommentarer
Den store broren..

Vad är det jag läser för något? Komma här med såna påstående som att "Marcus kör som han snott bilen", "Rallykungen". Detta gott folk är inget som är sant, för att ni ska förstå så kommer här ett urklipp från min och Emmas diskussion angående mitt bilkörande:



Emma: -Nu kör du ordentligt när du har värdefull last i bilen.

Marcus: -Jag kör ALLTID som om bilen vore fullastad med värdefulla saker!!



"Tack för skjutsen lillebror" :)

2010-10-06 @ 19:27:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0