Tjingeling

Torsdagen innebar dejt med Caroline, Jocke och Alwin. Vi åt god kyckling gryta med spenat och soltorkade tomater, för att avsluta med kakor och te. Jag fick busa massor med Alwin, fick kvalitets tid med Caroline när Jocke senare somnade.
Denna meskorv vågade inte gå från parkeringen, upp till vårt tillfälliga hem, så jag mötte upp Fredde på parkeringen. Försökte ta vara på all tid man kunde få med Fredde, men då jag visste jag skulle upp 06:15 idag valde jag att gå och lägga mig i relativt ok tid.

Så nu är jag och Ingrid för oss själva hela helgen. Och jag vet just nu inte vad kvällen kommer ge, men jag tror det blir lite vin, och Idol. För att i vanlig ordning somna runt nio snåret.

Förresten gillar jag leggings, och treggings. Tänk att den som kom på den iden, tänkte på oss, eller ja i alla fall så som jag känner det, på vi som känner oss tjocka i jeans. Eller tjocka och tjocka. Jag tycker det är skitjobbigt att prova jeans. Antingen är de för höga i midjan, så jag knappt får luft. Och jag får alltid sy upp mina jeans sidår en 30 cm, när rumpa och ben inte är i propotion till varandra. Eller så är de så låga, så man går runt och visar trosorna, bara man böjer sig fram lite. Nej tacka vet jag leggings och treggings, känns som att gå runt i mjukis hela dagen, fast man ser snygg ut i alla fall. Idag har jag leggings, som ser ut som jeans. Kanon.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0