IBS

Igår hade jag inte mycket tid över att printa ner några rader. Mådde mest kass hela dagen, och käkade piller så det spruta ur öronen. ett problem dök upp strax innan lunch, men Fredde kom till undsättning, och dagen blev räddad. Senare under dagen fick jag ett samtal från min läkare, då jag skulle bli informerad om provsvaren, från min "slang upp i rumpan" undersökning. Jag är nu diagnostiserad med IBS.
Så med hjälp av ändrad kost, evetuella läkemedel ska jag mer eller mindre bita ihopa, och hoppas på det bästa.
Så många läkarbesök, så många olika mediciner, fått konstaterat laktosintolerans och IBS. Nu är det upp till mig att ändra min kost, röra på mig, och försöka slappna av. Ibland är det svårt. Men jag kämpar på.

Blev ingen Zumba igår. Mådde som jag sa innan kass, och latade mig i soffan mestadels av kvällen. Orka med att byta lakan, men det var nog allt.
Ikväll ska jag göra vid naglarna, och denna gång ska de inte bli franska. Den vita kanten lyckas alltid bli brun, skitig typ. Och det är inte så trevligt. Så nu blir det färg. Funderar lite på champagne/guld, jag hade för några månader sedan. Efter det beger jag mig ner till vårt hus, för att hämta upp post, som Telenor, trotts tillfällig adressändring lyckades skicka fel, hämta energi deklarationen, och hälsa på Caroline, och charmtrollet Alwin :)



Kommentarer
Louise

Va skönt att dom hittat vad det är och att det inte va allt för allvarligt! Självklart inte kul alls, men inget farligt. Nu håller vi tummarna för att du ska bli bättre! :)

2010-10-12 @ 19:22:34
URL: http://lojse.blogg.se/
Mad

ÄNTLIGEN eller? Att dem kommit fram till va det är som felar. MEN att dem va tvungen att köra upp en slang för att konstatera detta tycker jag är lite mycket. Vi hade ju kunnat ställa denna diagnosen själva ;)Huvudsaken är att du behandlas nu!



Vi ses när som. Alltid tid. Förutom denna vecka. Då är det fullt.

KRAM

2010-10-13 @ 07:11:12
URL: http://mamamad.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0