Godis

I samma sekund som jag sa till mig själv, att jag ska inte äta godis på vardagarna, blev jag sugen på godis. Igår var jag sugen på godis mest hela dagen, så när Caroline och Jocke bjöd på godis, slank där ner en bit, till och med två. Varför kan man inte säga nej tack?! Godis är ju så gott!
Sen idag, imorse på jobb, får vi massa, massor godis av en kund. Så nu står där en stor stor skål mitt i rummet, som bara skriker ät upp mig! Och idag är det ju onsdag, och det är en vardag, och nej då får jag inte äta godis.
Men så sugen jag är. Kanske där slinker ner en eller annan bit, men jag ska banne mej röra på mig ikväll. Så länge jag inte går upp i vikt är jag nöjd. Ner är bara en bonus.

Naglarna blev kanon! Jag gillar min nagelbyggare skarpt. jag kan erkänna, jag hade inte pratat med henne om jag mött henne på stan, knall rött hår. Men denna person är skit häftig!! Jag brukar i och för sig inte döma hunden efter håren, men klart  man spekulerar hur en person är, efter dess yttre. Det är ju det första man ser, och så länge man inte pratar med personen, och bara ser yttret, får man ju bilda sig en uppfattning av det lilla man får just för stunden. 

Ikväll blir det en snabb, rask runda i parken, utan mina jogging skor, som jag så dumt magasinerade, även handskar, halsdukar, vinter jackor saknar jag. Innan dess ska jag hämta ut linser och glasögon! Wiiiii! 

Imorgon blir det middag på LaRoche med mina gamla kollegor. Och på Lördag blir det Paddys, som tack till mina svärföräldrar för allt de gör!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0