Snickare

Igår körde jag inom ICA på vägen hem, då jag hade fått för mig att baka kaka. Inspirationen och recpten fick jag av Janni. Jag trodde helt klart att vi hade strösocker hemma, men när jag kom hem upptäckte jag att det var slut.
Så jag ringde Caroline som kom till undsättning, med både socker och kakao- Härligt med grannar! Ännu mer härligt är att det är en av våra bästa vänner!

Lagade mat, och bakade kaka. Mamma, Anders och Rasmus kom också. Fick inflyttningspresent. Att under 8 timmar nyttja en snickare. Så vad ska vi nu ge han för sysslor? Slipa trappa? Lägga golv? Bygga en garederob?
Anders tog sig en titt, för att sedan åka och handla. Mamma, Rasmus, Caroline, Alwin och jag, njöt av min goda, men inte så fina kaka, och såg på bonde sittandes på golvet, då vi ännu inte köpt en soffa. jakten fortsätter lördag, då vi kommer inta Ikea, XXXLutz, Hornbach, K-Rauta, Bauhaus osv.

Inatt skrämde Saga livet ur mig. Hon har så mycket yta, och just nu har vi även väldigt lite möbler, så Saga låter som ett stort lejon. Det lät som någon slog in en ruta, men i själva verket var det bara Saga som hoppade ner från fönsterkarmen. usch ja, många nya ljud att vänja sig vid.

 



Kommentarer
Caroline

Snart vänjer du dig vid alla ljud o sover som en stock. Hoppas ni hittar en soffa.. lycka till

2010-11-05 @ 22:43:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0