Imma

Jag minns att jag har blivit kallad Imma. Men i alla fall, Imma var det i vårt hus när vi kom hem igår.
Alla väggar, bortsett från en liten liten vit fläck, var bredspacklad när vi kom från jobb igår. Ser redan skillnad.
Imorgon Onsdag får vi golvet, så ja det händer saker hela tiden. En ny panna är också beställd. Luft - vatten. Ska inte ha gas mer. Får ner drift kostnaden rejält + vi får mycket mer varm vatten" hihi!
Jag längtar tills jag får inreda. Googlar varje kväll på nya saker som vi kan ha.

Blev en liten miss med vårt köksbord. Vi tänkte oss inte för riktigt. Tanken var att vi skulle lägga i en skiva, och så köpte vi 2 stolar till. Men då vi igår skulle se hur det blev, visa det sig, att mellan rummet mellan benen fortfarande är det samma, oavsett om vi lägger i en eller två x-skivor. Vad tusan är det det kallas?! ordet är tappat från mitt annars så fulla ordförråd ;) Jo då, så att då gick vår ide i kras. Men nu bestämde vi att vi skulle köpa ett bord, för 6 stolar, ett likadant som vi har idag, fast större. Så behåller vi det vi har, och har som x bord, när vi har gäster, eller ja som till nyår då vi måste ha lång bord. Så det löser sig!

Vi fick även besök av snickaren, som vi diskuterade alla möjliga ideèr med. Hans ide var god, men vår är bättre. vi vill ha skjutdörrar. Så nu är vi även på jakt efter sådana. Måttbeställda sådana.

Emma, Henke och Eric var och hälsade på. Fick en blomma att ha på trädäcket. Jag gjorde även annanas paj! Gott! Mer kvar hemma i kylen. Gissa vad jag kommer äta när jag kommer hem? Troligtvis även före middagen. Hehe!



Kommentarer
Emilie B

Ska ni ha skjutdörrar så beställ här ifrån http://www.skanskabyggvaror.se/?gclid=CP7PxOyRlKUCFYsz3god8jNCGQ bra priser o kvalité..Alex har jobbar med att montera skjutdörrar innan =) kram

2010-11-09 @ 17:21:33
Mad

Jag är SÅ avundsjuk! Jag vill också ha hus! Men vår tid kommer väl på den fronten någon gång..Ses vi snart? Tjatar jag om varje gång. Ska vi försöka bestämma kanske?

2010-11-09 @ 19:48:07
URL: http://mamamad.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0