Dag 01 - Om mig

Hej!

Jag är en tjej på 25 år, och bor tillsammans med min fästman Fredrik i vårt hus, 1 mil söder om Malmö.
Jag växte upp i Höllviken med mamma, pappa och lillebror Marcus. Gick 9 år på Sandeplanskolan, och sökte senare in till Sundsgymnasiet. I samma veva skilde mina föräldrar sig, och jag flyttade hem till pappa. Senare bjöd jag även in mamma i mitt liv igen, och bodde hos dem både i två veckors intervaller.
Att ha skilda föräldrar var och är fortfarande inte alls kul. Men jag lever med inställningen, de har det mycket bättre isär. Valde att flytta hemifrån i relativt ung ålder. Mammas nuvarande man hade en lägehet i Malmö, med en ynka hyra på 1600 kr. Jag trodde det skulle bli pice of cake. Jag skulle klara det utan vidare. Men så en dag kom verkligheten ifatt mig, och jag fick tacka nej till utgång med vänner, för att kunna köpa mat och toapapper. Det tog ganska hårt på en, men jag tror även att det har format mig till den jag är idag. Självständig.

Min familj har växt med åren, och först in kom mammas man Anders, och det innebar även ett syskon till. En ursöt lillebror Rasmus. På senare år hittade även pappa en ny kvinna, Camilla.

Jag jobbar som speditör på Combitrans, sedan 23 augusti i år, då jag valde att lämna DSV.
På min fritid försöker jag träna, men prioriterar hellre annat, så som att städa. Är väldigt pedant. Allt ska gå i 100 km i timmen, dygnet runt. Vilket har resulterat i orolig mage.
Tacklas med laktosintolerans och IBS dagligen, men försöker kämpa på, trotts de hemska plågor jag har varje dag, 24 timmar om dygnet.

Jag tycker om att inreda, och just nu har vi ett hus på 109 kvm som ska inredas. Jag är i extas!!
Jag är annars väldigt glad, blir lätt irriterad, men försöker räkna till 10... andas, och tänka om. Jag älskar väldigt hårt och passionerat, och det finns inget jag inte skulle göra för Fredrik, min familj, och de vänner som står mig närmast. Envis är jag också. Vet inte om jag fått den genen av mamma eller pappa. De är envisa på olika sätt, och jag har nog fått lite av varje. Tålamod har jag inte i överflöd, jag är väldigt tjejig, och snackar gärna. Har dock på senare dagar, blivit blyg. Av någon konstig anledning.

Jag och Fredrik har tillsammans vår katt Saga, men planer finns på att bli en stor familj. :)



Kommentarer
Carro

Mkt smart grej med listan!

2010-11-23 @ 13:16:28
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Caroline

Tack så mycket! :)



Blä på IBS, har också det och fy fan vad det tar krafter av en men men man får kämpa på :) finns ju oftast bra och dåliga perioder och det är ju tur. Kram på dig!

2010-11-23 @ 15:22:10
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
annelie

Vad roligt att få veta lite mer om dig! Gillade det där sista :) tack för gulliga kommentaren emma! Kram!

2010-11-24 @ 22:35:24
URL: http://liveandlooove.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0