Fröken Röd

Hon flyttade in lagom till nyår. Fröken röd. Punktlig var hon med. Följer sin cykel. Hade hoppats på någon punktering och försening, så man slapp henne under den stora fest dagen. Men så var icke fallet, och jag får dras med henne bäst fan jag vill. Ont eller ej. Nyår ska firas med pompa och ståt!!

Vaknade av ett sms från C, som gjorde min dag. Igår, innan jag lämnade kontoret gjorde jag mitt bästa för att lämna med samvetet rent. Så jag fixade på rätt bra, och jag hade stenkoll på det mesta. Så tillbaka till ämnet. Sms:et jag fick löd; Godmorgon! Vilka förberedelser du gjort, herregud! Du är min favorit :).

Idag sov vi länge, då det visade sig att tippen inte öppna förrän kl 13. Men jag skulle göra naglar 12, så vid elva klev vi ur bingen, åt lite frukost, och körde inåt stan. En timme senare kommer jag ut snyggare än nånsin. I alla fall mina händer, eller ja det yttersta på fingrarna. Inte tipparna. Naglarna. Vi valde turkosa, glittriga. Det är ju nyår, och här ska det glittras. Väl hemma satte mitt sjuka kontroll behov fart. Caroline, Jocke och Alwin kom. Jocke och Fredde körde till tippen, vi börja göra vid förätten. Hann med lite välling till lilleman emellan. Sedan skala Caroline potatis, och jag skiva dem. Mer än så avslöjar jag inte på vår meny. I alla fall inte dagen innan. Jag vill vara lite hemlig inför mina gäster. :) Frida avlöste fam. Sandell. Vi fortsatte med potatisen. Tog in bord och stolar. Dukade. DIskade. Dammsög. Bjöd lillebror och Frida på mat. Åt. Damsög lite till. Dammade. Var social. BANG!!! Där kom magknipen. Första tanken: VAD FAN HAR JAG NU ÄTIT????? Andra tanken, nu har jag stressat. Igen. Varför måste allt gå i hundra nittio. Varför kan inte sambon lyfta på rumpan? Varför kan inte jag också bara sitta i lugn och ro, och säga; Det löser sig. Varför kan inte jag bara lugna ner mig? Bajs, skit, vad jag vill att allt ska vara perfekt. OCh usch tvi vad jobbigt, om det inte skulle vara perfekt. Jag vill bara att allt ska vara så bra. Att de som kommer imorgon ska känna, shit vad fint, och bra allt är. Och det kommer de göra. Men jag kan ännu inte slappna av.
Ett konstaterande: FRÖKEN RÖD är ju på besök. Fröken röd brukar även dra med sig Herr Magknip och fru SMÄRTA!



Kommentarer
Carro

Lycka till ikväll, kommer gå skitbra!

2010-12-31 @ 14:53:12
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Malin

Hoppas festen blev superlyckad :)

2011-01-02 @ 13:01:52
URL: http://www.malinsvensson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0