Dag 1-30

Oj. Det sket sig. Jag har inte haft varken ork eller lust de senaste dagarna. Jag har väldig julklapps ångest, då vi i fredags ännu inte hade handlat några alls. Så i lördags gick det undan. Handla nästintill alla julklappar på mindre än 2 timmar. Det är bra när man vet vad man ska handla.
På kvällen passade vi Alwin, som hade feber och var lite hängig, men lika go för det. Kollade lite film, åt gott.
Söndag var det fika med freddes familj, och sedan var det på det igen. Handla lite julklappar till. Kolla lite möbler till vårt grovkök, som är ett till projekt. Just ja. Jag ska ju ringa pappa och fråga om han vill gjuta en bänkskiva i betong som jag ska ha där, i grovköket. Vi var på Ilva och shoppade loss för våra present kort, som vi fick när vi handla soffan. Handla kuddar för 369 kr st. Jisses vad dyrt. Men fina. Och man kan ju säga det var gratis. Tror inte jag handlat dem annars.

Igår hade vi lite julmys med Birgit och Bertil. Mamma, Anders, Rasmus och Marcus var också med. Jag lagade spagetti och köttfärsås - Jag avskyr julmat. Till efterrätt hade vi marängsviss med hallon. Vi fick även öppna lite julegaver, och vi fick pengar, så vi kan handla ny ytterbelysning. Av Marcus fick vi ett överkast. Så fint det ska bli i vår säng. Resten får vi öppna på julafton.

Mysig kväll hade vi, och jag älskar vårt hus. Känner mig mer och mer hemma för varje dag.
Dax för att visa Er lite bilder kanske... Nyfikna?

 



Kommentarer
carro

Upp med dem!

2010-12-21 @ 15:41:42
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
B. o. B.

Hjärtligt TACK för en trevlig kväll med GOD mat och FINA julklappar.Tänk vad mysigt Ni har i Ert trevliga hus. Kramisar B. o. B. ( detta är vårt 1:sta försök.)

2010-12-21 @ 17:56:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0